21 Haziran 2010 Pazartesi

BALLAD of CHASEY LANE

Kamyon önüme kırdığında farkettim,benim son sözlerim hass.ktir,anasını s.kiyim veya o ne lan mı olacaktı?..Sonra bir düşündüm ünlülerin son sözlerini...Mesela Hamfri Bogart'ın son sözü "Asla Scotch'tan Martini'ye geçmemem gerekirdi." olmuş.Arkadaş şu adam sendecilğe,şu kralını tanımam,ölüm ne kiciliğe bakar mısınız?Adam ölüyor hala dalga geçmelerde,adabınla ölsene Hamfri..Peki Dominik Buhors'a (kendisi dilbilgisi üstadı) ne demeli?"Ölmek üzereyim veya ölmekteyim: bu ifadelerin ikisi de doğrudur."Adam gider ayak hala ders veriyor ya.Ama bir Mao öyle mi?son sözüne beraber bakalım:"Kendimi kötü hissediyorum. Doktor çağırın." Bu kadar ya,adam zaten milyonları peşinden sürüklemiş son sözlerde artistiğe ihtiyacı yok ki.
Birde kimin cennete kimin cehenneme gideceği belli olmadığından Volter'in son sözleri çok mantıklı gelir bana.Papaz ölüm döşeğndeyken Volter'den şeytanı lanetlemesini ister,Volter bu durur mu yapıştırır cevabı:"Papaz efendi, bence şu an düşman kazanmak için iyi bir zaman değil."
Aklımdan bu sözleri geçirirken;"Arkadaş adamları görüyor musun?" dedim kendi kendime,hemen müthiş bir son söz bulmalıydım ve zamanı gelince yapıştırıvermeliydim.Önce "istikbal göklerdedir." geldi aklıma ama şimdi bunlar anlamaz espriyi dedim vazgeçtim,"Ekmek yoksa pasta yiyin" diyecek oldum,gerizekalı olduğuma kanaat getirdim.Kafamdan yüzlerce söz geçirdim ama hiçbirini beğenmedim.O sırada üstüme gelen arabanın kornasıyla bu hülyalardan uyandım.Arabanın burnumun dibindeki farlarına baktım,hass.ktir dedim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder